Shiny, Shiny … Imploding Portraits Inevitable - Liquid Loft. Photo: LoizenbauerShiny, shiny ... Photo: Loizenbauer

Shiny, Shiny … Imploding Portraits Inevitable - Liquid Loft. Photo: LoizenbauerShiny, shiny ... Photo: Loizenbauer

Shiny, Shiny … Imploding Portraits Inevitable - Liquid Loft. Photo: Haring

Shiny, Shiny … Imploding Portraits Inevitable - Liquid Loft. Photo: Haring

Shiny, Shiny … Imploding Portraits Inevitable - Liquid Loft. Photo: Haring

Shiny, Shiny … Imploding Portraits Inevitable - Liquid Loft. Photo: Loizenbauer

Shiny, Shiny … Imploding Portraits Inevitable

Liquid Loft (AT)

Speilet har alltid blitt sett som medium for både ærlighet og bedrag og dets refleksjon skal føre til selvbevissthet.

Portretter blir nå om dagen delt på mange forskjellige flater og reflekterer, transformerer, distribuerer, våre indre følelser av egenverd. I de berømte Screentests blottla drag artister, modeller, kritikere, kuratorer, kunstsamlere og poeter seg i 3 minutters nærbilder. Da var Andy Warhol bak kamera og fanget deres mest intime øyeblikk.

I forestillingen Shiny, shiny… produserer etterbehandlete gjenferd fra the Factory deres egne screen-tests i et spill av bedrag, et puslespill av grelle helfigur- og nærbilder. Lys og skygge forsvarer tilsynelatende deres sta uavhengighet til lydsporet av en Velvet Underground feedback som er koblet til nåtiden. I bakgrunnen hører du svakt de fjerne stemmene til Chelsea Girls. Warhol's "Exploding Plastic Inevitable" har blitt til et imploderende anti-opptog.