of ivory and flesh – statues also suffer. Marlene Monteiro Freitas. Photo: Hervé Véronèse

of ivory and flesh – statues also suffer. Marlene Monteiro Freitas. Photo: Hervé Véronèse

of ivory and flesh – statues also suffer. Marlene Monteiro Freitas. Photo: Hervé Véronèse

of ivory and flesh – statues also suffer. Marlene Monteiro Freitas. Photo: Hervé Véronèse

of ivory and flesh – statues also suffer. Marlene Monteiro Freitas. Photo: Hervé Véronèse

of ivory and flesh – statues also suffer

Marlene Monteiro Freitas (PT)

Syv statuer våkner opp til et nytt liv på scenen. De beveger seg mekanisk til lyden av popmusikk, orientalske toner og levende rytmer idet de forsøker å forvandle seg selv til mennesker.
 

Marlene Monteiro Freitas henter inspirasjon fra Ovids fortelling om skulptøren Pygmalion som forelsker seg og gir liv til en av sine egne statuer, og undersøker kraften i slike forhandlingsprosesser med et ensemble av dansere og musikere. Vi inviteres til et ball hvor gjestene består av groteske figurer og statuer som, til tross for sine stive, dukkelignende bevegelser, er fulle av lengsler etter menneskelig kjærlighet.

Les artikkelen Marlene Monteiro Freitas: Choreographing Openness om Freitas' koreografiske univers.